«Έχω Facebook!» – Τι σημαίνει?
5 βασικά πράγματα για το facebook που πρέπει να γνωρίζετε σαν επαγγελματίας.
5 Βασικές Πρακτικές για την Παρουσία της Επιχείρησης σας στο Facebook
Πολλές φορές ακούω από επαγγελματίες «Έχω Facebook!» Tι σημαίνει όμως για μια επιχείρηση το να έχει Facebook;
Για όσους επαγγελματίες δεν έχουν πολύ οικειότητα με το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αυτά είναι 5 βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε:
Τα άτομα έχουν Προφίλ – οι επιχειρήσεις έχουν Σελίδα
Μια επιχείρηση πρέπει να έχει Σελίδα Facebook (Facebook Page) με Likes («Μου αρέσει»), και όχι Προφίλ με Φίλους. Υπάρχουν διάφορα πλεονεκτήματα για Εταιρικές Σελίδες, σε αντίθεση με το Προφίλ: μέσω μιας Σελίδας μπορείς να κάνεις πληρωμένες διαφημίσεις και καμπάνιες. Όλες οι αναρτήσεις είναι δημόσιες και υπάρχει η δυνατότητα να έχεις κριτικές πελατών. Η διάχυση των κοινοποιήσεων μιας Σελίδας γίνεται με διαφορετικό τρόπο από ότι αυτές του Προφίλ. Επίσης, εμφανίζονται στοιχεία επικοινωνίας με τοποθεσία στους χάρτες του Facebook (για Σελίδες τύπου ‘Τοπικές Επιχειρήσεις’), εμφανίζονται ώρες λειτουργίας, επιλογή Άμεσης Κλήσης, Κατάλογος Προϊόντων και Κατάστημα, και πολλά ακόμη.
Θέλω Σελίδα αλλά δεν θέλω προσωπικό προφίλ στο Facebook
Για όσους θέλουν να έχουν Σελίδα αλλά δεν επιθυμούν να έχουν προσωπικό Προφίλ στο Facebook – δυστυχώς δεν είναι δυνατόν. Η κάθε Σελίδα χρειάζεται να έχει τουλάχιστον έναν Διαχειριστή. Μια συχνή, λανθασμένη λύση σε αυτό το πρόβλημα, είναι να κάνετε Προφίλ Ατόμου με την επωνυμία της επιχείρησης, ώστε να μη φαίνεστε εσείς προσωπικά – Μην το κάνετε. Το πιο πιθανό είναι να μπερδέψετε όσους σας αναζητούν στο Facebook, να καταλήξετε να χρειάζεται να κοινοποιείτε σε 2 διαφορετικά σημεία, να μοιράζεται η ισχύς του μηνύματός σας καθώς και ο αριθμός των «οπαδών» σας. Εάν παρόλαυτά δεν θέλετε να έχετε προσωπικό προφίλ στο Facebook – μπορεί ένα άλλο άτομο από την επιχείρηση σας να γίνει διαχειριστής της Σελίδας σας μέσω του δικού του Προφίλ και να αναλάβει αυτό τη διαχείρηση της Σελίδας εξολοκλήρου (μιας το πιο πιθανό είναι να μην σας δώσει απευθείας πρόσβαση) – ή να συνεργαστείτε με κάποιον επαγγελματία προώθησης κοινωνικών δικτύων. Εάν καμία από τις λύσεις αυτές δε σας ικανοποιούν, τότε δυστυχώς το η προβολή μέσω Facebook δεν είναι για εσάς.
Τοποθεσίες Facebook
Η επιχείρηση σας μπορεί να έχει ήδη αναφορά στο Facebook χωρίς εσείς να έχετε κάνει οτιδήποτε! Τότε μάλλον κάποιος πελάτης σας έχει δηλώσει ότι έχει βρεθεί στις εγκαταστάσεις σας (έχει κάνει Check-in), δημιουργώντας σχεδόν αυτόματα μια Τοποθεσία (Facebook Location). Η κάθε Τοποθεσία, έχει τη δυνατότητα να δέχεται κριτικές, σχόλια και φωτογραφίες ακόμα και στοιχεία επικοινωνίας από τρίτους. Εάν αντιληφθείτε κάτι τέτοιο, τότε σίγουρα ήρθε η ώρα να κάνετε μια Εταιρική Σελίδα μιας και αναφέρεστε ήδη στo Facebook, και να έχετε τον έλεγχο στο υλικό και τις πληροφορίες που κοινοποιούνται για την επιχείρηση σας.
Έχω ήδη Προφίλ και Τοποθεσία με την επωνυμία της Επιχείρησης μου
Εάν έχετε ήδη προφίλ ή/και τοποθεσία επιχείρησης στο Facebook– μην πανικοβάλλεστε! Μπορούν και τα 2 να ενσωματωθούν στην Εταιρική σας Σελίδα, ώστε όποιος σας αναζητά στο Facebook να βρίσκει μόνο ένα σημείο αναφοράς, δηλαδή τη Σελίδα σας, και κατ’επέκταση τα μηνύματα που εσείς θέλετε να βλέπει το κοινό σας.
Post, post and.. keep posting!
Αφού κάνετε την εταιρική σας παρουσίαση στο Facebook σύμφωνα με τα παραπάνω, αυτό που πρέπει να κάνετε τώρα είναι να ξεκινήσετε τις κοινοποιήσεις. Για τον τρόπο και το είδος κοινοποιήσεων που θα ευνοήσουν την επιχείρηση σας θα αναφερθώ σε μελλοντικό άρθρο. Μέχρι τότε, ακολουθήστε τον χρυσό κανόνα: Συνεχείς κοινοποιήσεις με σταθερό ρυθμό, με ποικίλο και ενδιαφέρον περιεχόμενο.